maandag 3 februari 2014

Stein weer in het nieuws

Afgelopen zaterdag stond de Gemeente Stein weer in het nieuws.  Op 1 februari waren er twee artikelen te lezen waarin Stein de aandacht kreeg.

20140201 Ambtenaren

Twee onafhankelijke en objectieve onderzoeken.
Het eerste artikel vermeld dat er twee onderzoeken gestart worden naar commotie die recent is ontstaan.
De commotie was ontstaan na ontslagaankondiging van twee ambtenaren, hierbij was mogelijk sprake van een persoonlijke afrekening door leidinggevenden.
Het andere onderzoek wordt gehouden na aantijgingen dat een extern rapport onder druk van ambtenaar deels zou zijn herschreven of gemanipuleerd.

20140201 Omphaliusplein
Zorgen omtrent het Omphaliusplein en het nieuwe winkelcentrum.
Het tweede artikel op zaterdag 1 februari beschrijft de zorgen van de omwonenden, winkeliers en de gemeente omtrent de bouw van het nieuwe winkelcentrum en het herinrichten van het Omphaliusplein.
In het artikel komen winkeliers en omwonenden aan het woord en wordt 15 februari 2015 nog altijd als streefdatum gehanteerd. Bij de winkeliers is wel het besef dat realistisch gezien dit niet haalbaar is. Volgens Gaston Eidams zullen de winkels uiterlijk in december van dit jaar moeten verhuizen om in februari 2015 te kunnen openen.
Ook winkeliers houden vast aan februari 2015. Maar de omwonenden geven aan naast minder fraai uitzicht geen grote overlast te hebben (hangjongeren/geluidsoverlast). Een van de omwonenden geeft aan dat de winkeliers niet de dupe mogen worden van de situatie.

Bij D66-Stein hebben ook deze twee, op dit moment actuele onderwerpen, al ruime tijd de volle aandacht. Het zijn zaken waar voortdurende aandacht nodig is. De laatste jaren heeft het huidige college op beide terreinen onvoldoende gepresteerd. Lees onze standpunten op deze onderwerpen in ons verkiezingsprogramma.

D66 Stein Nu Vooruit